23948sdkhjf

Meny-Boss om marked i opbrud: - Vi skal ikke have et ensidigt fokus på pris

Henning Bahr rettede i en klumme mandag en efterlysning i retning af dagligvarekæden Meny, nu hvor Irma-kæden udgår fra det danske marked. 

For hvor var Meny-kædens engagement i at investere mere i luksusprodukter, nu hvor Irma - der hidtil har markedsført sig som én af pionererne på området - snart er fortid i dansk dagligvarehandel? 

- Der er altså et unikt vindue af muligheder for Meny, hvor de har chancen for at sætte sig tungere på luksus-segmentet, erobre markedsandele og forbedre deres position blandt kunderne. Skal dette ikke udnyttes bedre, spørger Henning Bahr i sin klumme, som han oprindeligt publicerede på Dagligvarehandlen

Det ligner næsten, at det spørgsmål har affødt en omgående reaktion fra Menys kædedirektør, Richo Boss, for han har i en klumme, også hos Dagligvarehandlen., givet svar på tiltale i forhold til Menys planer på dagligvaremarkedet. 

- Selvom vi også er konkurrencedygtige på prisen, så er vi ikke, og skal heller ikke være, discount. Vi er hele Danmarks Madmarked og vores rolle er at inspirere til mere madglæde, med høj faglighed og nytænkning. Derfor holder vi fokus på vores offensive ambitioner om at udvikle og forbedre dansk madkultur, skriver Richo Boss.

Meny-direktøren nævner i flæng - som eksempler på Menys oprustning på markedet - opkøbet af Liva Stormarked, lanceringen af Danske Madskatte, et nyt takeaway-koncept samt oprettelsen af Meny Vin.  

- I et udfordret marked, kan det virke paradoksalt, at vi i Meny går offensivt til værks med nye initiativer, som skal styrke og forbedre madkulturen i Danmark. Men vi skal ikke have et ensidigt fokus på pris, for det vil på sigt gå ud over vores madkultur. Derfor ser vi i Meny fremad, og tager ansvar for vores position som hele Danmarks Madmarked., skriver Richo Boss yderligere. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: dagligvarehandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.685